perjantai 22. maaliskuuta 2013

QUICK QSLs from Japan 日本からのクイックQSLs

This morning I found that there is quit good propagation to Japan and Asia.  So, I decited to make some QRM on JT65-HF on 15 meters band. I turned my 5 element beam towards Japan and started calling CQ from KP42je. Yes, I could see on cluster infos that my signal was good in Japan and Australia and only one minute since starting, the first JA-station was answering me. Next two hours I had a pleasure to work many JA-stations almost without any unnecessary CQs -like a pileup. Thank you for so nice contacts and operating style. My first eQSL have been sent a minute ago and the rest ones for LOTW and other service, will be send as soon as I shall go back home.
The picture in this blog is just because JA4VKL´s QSL card was in my "hands" immediately after the end of QSO!! This QSL reached me by e-mail service. Many other stations sent their eQSL direct to my eQSL profile - thank you.
I am spending this pedition here in Enonkoski district in my summer-QTH. Hope to hear many more stations before going back home next week.



今朝、私は、日本とアジアへの良好な伝播終了していることがわかった。だから、私はいくつかのQRMを残してdecited JT65-HFは15メートルのバンドです。私は日本に向かって私の5要素のビームを向け、KP42jeからCQを呼び始めはい、私は私の信号が日本とオーストラリアで良かったし、開始以来唯一1分したクラスタに関する情報を見ることができ第一のAND-ステーションは、私に返事をしました。次の2時間、私はほとんど玉突き事故、不要なようなCQSすることなく、多くのJA局を動作するように喜びを持っていた。とても素敵連絡先や営業スタイルをありがとうございました。私の最初eQSL前に送られてきたLoTWや他のサービスのための残りのものはすぐに私は帰って行くものとして送信されます。

このブログ内の画像JA4VKLQSLカードは、直ちにQSOの終了後に私の"手"であった​​という理由だけである!このQSLは電子メールサービスで私に達した。他の多くの駅は彼らのeQSLは私eQSLプロファイルに直接送信 - ありがとうございます。

私はのQTHEnonkoski地区にここにこのDXpedition過ごしております。来週家に帰る前に、より多くの基地局をお待ちしております

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Keinoäly (AI) ja minä: muuttolintujen matkassa

Keinoäly eli tuttavallisemmin AI on tullut hyödyksemme tai sitten kiusaksemme - kuinka vaan. Ainakin bittitekniikan osalta hyvin monet järje...