perjantai 6. marraskuuta 2009

Hej.. det är Svenska Dagen idag



Hej, och hälsningarna från Villmanstrand. Det är inte typiskt för mig att skriva här på svenska. No, idag vi har en feast, kallade Svenska Dagen här i Finland. So, jag tyckde att skriva lite svenska här.
Jag försökte att hitta nogon svenska FDC (Firsta Dagen Kuvert), men jag inte lyckades. Jag har över 4000 olika FDC-kuverter från Finland, Åland, Polen och Grönland, men ja kunde inte hitta kuvert med en svenska flag. Det som jag hittade många kånger, var olika Mumin kuverter. So tyckde jag att använda dem här. Mumin och Tove Jansson är mycket typiskt och känd över världen.
Var so goda - här de kommer - Mumins!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kirjahyllyyn täytettä jälleen

Kirjoittajat ja kustantamot ovat olleet aktiivisia ja tuoneet markkinoille pitkin kevättä mielenkiintoisia kirjoja niin Ukrainan tapahtumiin...